Satanique Samba Trio exclusief in de X Eenmalig Nederlands optreden tijdens Europese tournee zondag 15 september, 2019

‘Mais bad’ is de titel van het nieuwe album (10” vinyl) van Satanique Samba Trio. Dit instrumentale kwintet uit Brazilië geeft met deze titel aan dat ze nog kwaadaardiger zijn dan voorheen, althans op muzikaal vlak. De tracks Badtriptronics genaamd hebben geen chronologische volgorde… ontregelen dat is waar dit ensemble goed in is. De constante in hun oeuvre zijn de kortpuntige, speelse, energieke nummers waarin je een vlaag van Braziliaanse ritmes en klanken hoort, gerukt uit hun traditionele context en vervolgens geabstraheerd. Volgens Zjakki Willems (Cucamonga Productions) is Satanique Samba Trio de ontbrekende schakel tussen Frank Zappa en Jackson de Pandeiro.

door Charlie Crooijmans

Nieuwsgierig geworden? Momenteel toert Satanique Samba Trio door Europa en treedt slechts eenmaal op in Nederland, namelijk in Leiden op zaterdag 28 september - De X @ Qbus

In 2017 interviewde Charlie Crooijmans artistiek leider: Munha da 7 in het Bimhuis



Concert
28 sept - De X & Qbus, Leiden


meer nieuws
Feestelijk optreden latin-jazzformatie
vrijdag 5 juni, 2026
Perfecte avond als kroon op een feestelijke en geslaagde editie
donderdag 28 mei, 2026
Jubileumeditie van 22 t/m 26 mei met concerten, films, talks, workshops, kinderactiviteiten , dj-sets en veel meer
vrijdag 22 mei, 2026
Live interviews en instrumentdemo's met de festivalartiesten
donderdag 21 mei, 2026
Spannende nieuwe combinatie in de Amstelkerk
zaterdag 16 mei, 2026
Muziek om te dansen én luisteren
donderdag 7 mei, 2026
Plus de Transglobal World Music Chart Top-40
woensdag 29 april, 2026
Griekse chanteuse brengt liederencyclus over de vele aspecten van water
zondag 19 april, 2026
Historisch verslag van een Afrikaanse lente
zaterdag 18 april, 2026